بوتاکس خط اخم

خط اخم چیست؟

به چین و چروک‌های پیشانی و بین دو ابرو که از سنین میانسالی شروع به ظاهر شدن می کنند خط اخم می گویند، این خطوط یکی از نشانه‌های بروز پیری پوست به شمار می رود. البته به این موضوع نیز باید دقت شود که برخی مواقع خط اخم در بین جوانان نیز دیده می شود. این چین و چروک ها باعث تغییر چهره شخص شده و حالت چهره را پیر، خسته، ناراحت و عصبانی نشان می دهد.

خط اخم چیست؟

توصیه‌هایی برای اجتناب از ایجاد خط اخم، قبل از این که زیاد دیر شود

تزریق بوتاکس پیشانی

مقادیر بسیار کم بوتاکس که از سم بوتولینوم تولید و در حوزه پزشکی به عنوان یک درمان غیرجراحی برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می‌شود، با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک تزریق می‌شود و باعث شل شدن عضلات شده و ظرف چند روز تمام پیشانی شل می‌شود. بخش داخلی ابروها تمایل به لیفت و جدا شدن از هم دارند. دوستان، خانواده و همکاران اغلب بدون اینکه علت آن را بدانند اظهار می‌کنند که ظاهرتان بهتر شده است. طی یک یا دو هفته اعصابی که عضلات را جمع می‌کنند کمتر قادر به سفت کردن آنها خواهند بود. در ابتدا خطوط دینامیک از بین می‌روند. با تکرار تزریق طی دوره‌های طولانی مدت، خطوط استاتیک نیز می‌توانند ناپدید شوند. خطوط عمیق ممکن است نیاز به تزریق ژل یا بازسازی با لیزر داشته باشند.

جدول زمان بندی کاری

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه با این شماره تماس بگیرید

تزریق ژل

تزریق ژل‌ نیز می‌تواند برای چین و چروک‌ها و خطوط روی پیشانی استفاده شود تا با اضافه کردن حجم زیر خطوط بدون خطر افتادگی ابروها باعث برطرف شدن این خطوط شود. این روش بخصوص برای افرادی که به دلیل پایین بودن ابروها مورد مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند مفید است. متخصصین به شما توصیه خواهند کرد که کدام درمان یا ترکیبی از درمان‌ها برای شما بهتر است.

فیلر خط اخم

مزیت استفاده از فیلر در خط اخم این است که فوراً نتایج قابل مشاهده دارد. خطوط اخم می‌توانند به طور قابل توجهی کاهش یابند و پوست صاف‌تر و جوانتر به نظر برسد. همچنین، فیلرها می‌توانند برای مدت زمان قابل توجهی در پوست باقی بمانند، اما مدت ماندگاری آنها ممکن است متفاوت باشد و نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

مهم است بدانید که استفاده از فیلر در خط اخم نیاز به مهارت و تجربه یک پزشک تخصصی یا پزشک زیبایی دارد. انتخاب پزشک مناسب و مشورت کامل با او درباره نیازها و توقعات شما می‌تواند به دست‌یابی به نتایج بهتر کمک کند.

انواع کاربرد بوتاکس

بوتاکس در اصلاحات زیبایی بدن مانند کاهش چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً در ناحیه‌های خاصی از بدن، مانند صورت و گردن استفاده می‌شود. اما در برخی موارد پزشکی، بوتاکس می‌تواند در بدن به عنوان درمانی کمک کند. در ادامه به برخی از استفاده‌های پزشکی بوتاکس در بدن اشاره می‌کنم:

  1. درمان اختلالات عضلانی: بوتاکس برای کنترل اختلالات عضلانی مانند اسپاسم عضلانی، تشنج‌های عضلانی و بیماری پارکینسون استفاده می‌شود. با تزریق بوتاکس به عضلات متعارض، فعالیت آنها کاهش می‌یابد و عوارض غیرمطلوب مرتبط با این اختلالات بهبود می‌یابد.
  2. درمان درد میگرن: بوتاکس ممکن است برای کاهش درد و تعدیل شدت حملات میگرن مورد استفاده قرار گیرد. با تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی، گردن و شانه، فعالیت عضلات محدود می‌شود و احتمال بروز درد میگرن کاهش می‌یابد.
  3. درمان تعریق بیش از حد: بوتاکس می‌تواند به عنوان یک درمان موثر برای کنترل تعریق بیش از حد در ناحیه‌هایی مانند دستان، پاها، زیر بغل و صورت استفاده شود. با تزریق بوتاکس به غده‌های تعریق، فعالیت آنها کاهش یافته و تعریق بیش از حد کنترل می‌شود.

مهم است بدانید که استفاده از بوتاکس در بدن باید توسط پزشک مجرب و متخصص انجام شود. پزشک شما می‌تواند براساس شرایط شما و ارزیابی جامع، تصمیم بگیرد که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر و به شما توصیه‌های لازم را ارائه دهد.

همه چیز درباره بوتاکس لبخند لثه ای

استخوان‌ سازی تحت کشش و SARPE

دو عمل جراحی SARPE (افزایش سریع وسعت کام به کمک جراحی) و SARME افزایش سریع وسعت استخوان فک به کمک جراحی در درجه اول هردو برای درمان ناهماهنگی‌های موجود در دو فک پایین، بالا و یا کوچک بودن بیش از اندازه فک صورت می‌گیرند. درصورتی که بیمار دارای فک بالایی کوچک یا باریکی باشد، قسمتی از استخوان فک که دندان برروی آن قرار دارد از بخش عقبی جدا خواهد شد و پس از آن با استفاده از ابزارهای وسیع کننده (به نام هیراکس) وسعت آن افزایش داده خواهد شد. این ابزارهای وسیع کننده فک از چند روز قبل از عمل جراحی توسط پزشک یا جراح ارتودنتیست در اختیار شما قرار داده مي‌شود. بنابراین فک بالایی شما پس از چند روز وسیع‌تر خواهد شد و استخوان‌ها در وضعیت بهتر(بزرگ‌تری) قرار خواهند گرفت. پس از این مرحله دندان‌پزشکان، دندان‌های جلویی شما را جا به جا خواهند کرد تا فضای باز ایجاد شده بسته شود. در این حال دندان‌های عقبی و فک بالایی به شکل پهن‌تری در خواهند آمد.

تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس در خط اخم (Glabellar lines) یکی از روش‌های شایع برای کاهش خطوط عمودی بین ابروها است. تزریق بوتاکس خط اخم باید توسط پزشک زیبایی یا پزشک متخصص انجام ‌شود. این روند عموماً شامل مراحل زیر است:

  1. مشاوره: ابتدا با پزشک مشورت کنید و در مورد هدف‌ها و نیازهای خود صحبت کنید. پزشک می‌تواند شما را راهنمایی کند و توضیح دهد که بوتاکس و فیلر چگونه می‌تواند به شما کمک کند و نتایج مورد انتظار را به شما بازگو کند.
  2. ارزیابی: در جلسه ملاقات با پزشک، قسمت‌های صورت شما توسط پزشک بررسی خواهد شد و میزان خطوط اخم را ارزیابی می‌کند. همچنین، میزان بوتاکس مورد نیاز را برای تسکین این خطوط توسط پزشک تعیین خواهد شد.
  3. آماده سازی قبل از تزریق: قبل از تزریق، پزشک ممکن است از شما بخواهد صورت خود را تمیز کنید و از استفاده آرایش‌هایی که ممکن است تداخل با تزریق داشته باشند، خودداری کنید.
  4. نحوه تزریق: نحوه استفاده از بوتاکس خط اخم به صورت تزریقی است. پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، بوتاکس را در عضلات مورد نظر تزریق می‌کند. تعداد و محل تزریق‌ها بستگی به نیاز شما و تشخیص پزشک دارد.
  5. پس از تزریق: ممکن است پزشک پس از انجام تزریق چندین توصیه برای شما داشته باشد که راهکارهای احتیاطی را رعایت کنید، مانند عدم لمس و فشار دادن منطقه تزریق، عدم ورزش و تمرین شدید و استفاده از یخ برای کاهش تورم.
تزریق بوتاکس خط اخم

عواملی موثر در ماندگاری بوتاکس و فیلر خط اخم

عوامل متعددی می‌توانند بر ماندگاری بوتاکس در محل خط اخم تأثیر بگذارند. در زیر برخی از این عوامل ذکر شده است:

1. کیفیت محصول: انتخاب یک محصول بوتاکس با کیفیت و دارای مجوز رسمی از سازمان‌های بهداشتی مربوطه مهم است. استفاده از محصولات اصلی و با برندهای معتبر می‌تواند تضمین‌کننده ماندگاری بهتر بوتاکس باشد.

2. تجربه و مهارت پزشک: مهمترین عامل در ماندگاری بوتاکس، تجربه و مهارت پزشکی است که این روش را اجرا می‌کند. پزشک با توجه به شناخت ساختار پوست و عضلات صورت، باید دقیقاً محل تزریق و میزان بوتاکس را تعیین کند.

3. دوز مناسب: استفاده از دوز مناسب بوتاکس برای هر بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف دوز ناکافی ممکن است به ماندگاری ضعیف منجر شود و به طور معکوس، مصرف دوز زیاد ممکن است به نتایج غیرطبیعی و احتمالاً موقتی منجر شود.

4. وضعیت سلامتی بیمار: وضعیت سلامتی عمومی بیمار نیز می‌تواند تأثیری در ماندگاری بوتاکس داشته باشد. به طور کلی، افرادی که وضعیت سلامتی خوبی دارند و عاری از بیماری‌های عضلانی یا عصبی هستند، بهترین نتایج را از بوتاکس به دست می‌آورند.

5. رفتار و عادات زندگی: عوامل ماندگاری بوتاکس را می‌توان در رفتار و عادات زندگی بیمار جستجو کرد. مراقبت درست پوست، اجتناب از آفتاب‌سوختگی، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می‌توانند به ماندگاری بوتاکس کمک کنند.

سوالات متداول
تزریق فیلر موجب پر کردن و ترمیم بافت از دست رفته پوست میشود اما بوتاکس موجب فلج کردن عصب های صورت میشود برای درمان این چروک های خط اخم از بوتاکس استفاده میکنند.
میزان هزینه بوتاکس متناسب با میزان مصرف و برندی که استفاده میشود دارد
پس از 7 الی 10 روز طول میکشد تا اثر بگذارد
میزان ماندگاری بوتاکس به قدرت عضله شما بستگی دارد حداقل 3 ماه تا 6 ماه می ماند.
در بعضی موارد بله، با چند مرتبه تزریق به صورت مرتب این امر ممکن است